Τα ξωτικά της Ισλανδίας


Του Γεωργά Γεώργιου
Συμφωνα με τους μύθους της Σκανδιναβικής χερσονήσου, τα ξωτικά του φωτός και του σκότους βγήκαν απο το πτώμα του γίγαντα Ιμίρ. Τα καλά, φωτεινά ξωτικά κατοικούν στον αέρα, ενώ τα κακά τα λεγόμενα σκοτείνα ξωτικά τριγυρίζουν στο σκοτάδι. Στην Ισλανδία, υπάρχει μια άλλη εκδοχή της γέννησης των πνευμάτων αυτών.
Μια μέρα η Ευα (μετά την πτώση) πήγε στο ποτάμι για να πλύνει τα παιδιά της. Τότε άκουσε την φωνή του Θεού να την καλεί. Τότε γεμάτη αχγος και ντροπή ξεχώρισε όσα παιδιά δεν είχαν πλυθεί και τα έκρυψε στο κοντινό δάσος. Ο Θεός την ρώτησε αν είχε δίπλα της όλα τα παιδιά της, κι εκείνη απάντησε καταφατικά. Εκείνος τότε είπε οτι όλα τα κρυμμένα παιδιά θα ζούσαν πλέων στα δάση και θα ονομάζωνταν ξωτικά και νεράιδες. Από τότε η φυλή αυτή ζει στο λυκόφως των δασών.
Σε αυτόν τον λάο υπάρχουν κι άλλες φυλές που είναι η φυλή του Χουλντού, οι νάνοι.

Νάνος

Νάνος

Οι νάνοι κατα την λαογραφία των Ισλανδών εμφανίζονται σε καταράκτες, σε εγκατελημένα δικαστήρια και εκκλησίες.
Μια άλλη φυλή είναι και οι Χουλντρε, οι όμορφες νεράιδες που έχουν το χάρησμα να τραγουδούν πολύ ωραία, όμως έχουν ένα ελάτωμα.Μερικές απο αυτές έχουν ουρά αγελάδας!Ενώ άλλες είναι πολύ όμορφες αλλά απο πίσω είναι κούφιες σαν μια κουφάλα δέντρου.Τα δε ξωτικά της Ισλανδίας λένε οι παραδώσεις και οι μύθοι τους ότι ζουν στα δάση και στις σπηλιές και βοηθούσαν πάντα τους χαμένους κυνιγούς να βρουν το δρόμο τους.

5 Σχόλια

  1. PANEMORFO TO AFIERWMA STA KSWTIKA,,, PANTA TA LATREUA APO PAIDI,,, PRWTH FORA AKOUSA THN EKDOXH THS EYAS K EINAI MONADIKH,,, ME MIA APLOTHTA TO MEGALEIO THS DOULEIAS SAS ENTYPWSIAZEI KSANA TA MATIA MOU,,, SYNEXISTE TO ERGO SAS,,, NA STE PANTA KALA!

  2. Αγαπητοί φίλοι,
    Επίστρεψε μου παρακαλώ να κάνω μία προσπάθεια αγάπης προς μορφωμένους άνθρωπους να ξεχωρίσω την λογική (αυτογνωσία) από την πνευματική γνώση, δηλαδή τον ανθρωποκεντρικό τρόπο σκέψεως από τον Χριστοκεντρικό, γιατί η διαφορά τους για μας τους ανθρώπους έχει την ίδια διαφορά στην ουσία, όσο η Ψυχή από το Σώμα, η Ζωή από τον Θάνατο, και το Φως από το Σκοτάδι. Πιστεύω οτι η κατανόησης των δύο αυτών τρόπων αποκτήσεως γνώσεως θα οδηγήσει σε κάποιο καινούριο τρόπο προσέγγισης ιδεων ο οποίος να είναι ευεργετικός. Τα ξωτικά της Ισλανδίας είναι ωραία ιστοριουλλα για μικρά όμως παιδιά μόνον, πλασμένη από την φαντασία και φιλοσοφία των ανθρώπων και θα προσπαθήσω να εξηγήσω πως και γιατί.

    Η φιλοσοφία η οποία είναι αυτογνωσία αντιπροσωπεύει την λογική είναι εγκόσμια γνώση η οποία αποκτάται από τον ανθρωποκεντρικό τρόπο σκέψεως περιγράφεται δε από τους Αγίους Πατέρες σε γενικές γραμμές να «γεννάτε από τον άνθρωπο για τον άνθρωπο» Αυτό γίνεται διότι η λογική και η διαδικασία της σκέψεως, έχουν τον πρώτο λόγο στον νου για την διατύπωση ιδεών ώστε να γίνει δυνατή η έκφραση ιδεών, γνωμών, και οραμάτων τα οποία και μπορούν να συμβάλουν θετικά στην ιατρική και τις επιστήμες.
    Αυτόν τον πνευματικό δρόμο της αναζήτησης, τον βάδισαν όλοι οι φιλόσοφοι οι επιστήμονες και οραματιστές του κόσμου τούτου. Μέσα σε αυτόν τον δρόμο ο άνθρωπος αντλεί γνώση από τον ίδιο τον νου βασιζόμενος πάντοτε εις τις πέντε του αισθήσεις. Οι πολλές και ποικίλες γνώσεις του ανθρώπου ο οποίος και σκέφτεται ανθρωποκεντρικά, εμποδίζουν την ικανότητα του να είναι αντικειμενικός, διότι αρνείται να αποδεχθεί τον Θεό με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, εκτός από αυτόν που αυτός φαντάζεται ή γνωρίζει. Στο δρόμο αυτό, όλες οι γνώσεις είναι γέννημα του νου ή απόρροια νοός κατά τους Αγίους Πατέρες. Ο άνθρωπος δηλαδή γεννά με τον δικό του νου την εγκόσμια γνώση και λογική με την οποία εννοεί αποδέχεται, ή απορρίπτει Τον Θεό. Έτσι αναγκαστικά μέσα από την πλάνη που γεννά ο ανθρωποκεντρικός αυτός τρόπος σκέψεως, υπακούει, θαυμάζει, και μιμείται, τον συμπάσχοντα ανθρωποκεντρικά σκεφτόμενο συνάνθρωπο του. Το φυσιολογικό συνεπακόλουθο αυτού του τρόπου σκέψεως είναι ότι η λογική (η εγκόσμια γνώση) και η φαντασία (ο δικός μας τρόπος ερμήνευσης των ανερμήνευτων) δεν μπορούν να αυτό- αναγνωρισθούν σαν τρόποι σκέψεως οι οποίοι να είναι θανάσιμες για την ψυχή» διότι διαρκώς επευφημούνται και χειροκροτούνται από τον συμπάσχοντα συνάνθρωπο μας. Γι αυτό τον λόγο, ο καταστρεπτικός ανθρωποκεντρικός αυτός τρόπος σκέψεως (για την ψυχή) αποβαίνει ει τον άνθρωπο αυτό-ικανοποιητικός και είναι και αυτό-ησυχαστικός.
    Είναι δε αυτό-ικανοποιητικός, διότι ο νους περιπλεγμένος με την φαντασία (την οποία οι αγιοι Πατέρες λένε δεν την έχει ούτε ο Χριστός ούτε οι γγελοι), επίμονα αναζητά και κερδίζει τον υλικό πλούτο και προπαντός την κοινωνική θέση, την φήμη και την δόξα. Ο άνθρωπος με την σειρά του οποίος αναζητά αυτά δεν μπορεί να διακατέχεται από την σωτήρια αναγκαία κορωνίδα των αρετών την ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ την οποία έχει ο άνθρωπος ο οποίος αναγνωρίζει σαν φυσιολογικό μέρος της ύπαρξης του την υποταγή κάτω από τον νόμο του ενός Θεού από τον οποίο εξαρτάται, στον οποίο προσεύχεται, και με τον οποίο ελπίζει κάποια μέρα μέσω ταπείνωσης και προπαντός υπακοής να σωθεί.
    Ο Χριστοκεντρικός δρόμος
    Ο Χριστοκεντρικός δρόμος είναι ο άλλος πνευματικός δρόμος και μέσα εις αυτόν ζητούμενο είναι ο Τριαδικός Θεός της Ορθοδοξίας. Πολλοί άνθρωποι δεν έχουν πάρει τον δρόμο αυτό Του Θεού διότι έχουν θέσει ως προϋπόθεση της έναρξης της αναζητήσεως τους αυτής το επιχείρημα ότι «πριν αρχίσουν, πρέπει πρώτα να μπορέσουν να «εννοησουν» Τον Θεό με την λογική». Αυτό όμως πού διαφεύγει της λογικής αυτών των αδελφών, είναι το γεγονός ότι η έννοια Θεός περιέχει μέσα της ακατάληπτες για τον νου έννοιες όπως… απύθμενος, ανεξερεύνητος, και ακατάληπτος. Έπρεπε όλοι να έχουμε αντιληφθεί ότι λόγω της φύσεως Του αυτής θα ήταν φυσιολογικό ο Θεός να μας γίνεται γνωστός με τρόπους οι οποίοι είναι για τον νου ακατάληπτοι. Τούς τρόπους αυτούς μας τους παράδωσαν οι Απόστολοι αφού πρώτα τους Α Π Ε Κ Α Λ Υ Ψ Ε σε αυτούς ο ίδιος Θεός. Γνωρίζουμε δε τους τρόπους αυτούς σαν Αγία Παράδοση και Μυστήρια της Εκκλησίας. Η κυρίως προϋπόθεση να γνωρίσει ο άνθρωπος τον Θεό είναι η ψυχική αγνότητα η οποία ΑΠΟΚΤʼΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ της Εκκλησίας. Ο άνθρωπος είναι δημιουργημένος από τον Θεό να είναι σκεύος εκλεκτόν, σκεύος του Αγίου Πνεύματος. Όταν το αγιο Πνεύμα έρθει και κατοικήσει μέσα του, ονομάζεται πλέον ο άνθρωπος και κατά Χάριν Θεός. Κατά τους Αγίους Πατέρας η άθληση για την απόκτηση της υπερφυσικής αυτής καταστάσεως αποτελεί και τον μόνο σκοπό υπάρξεως του ανθρώπου μέσα στην κτίση.
    Η αληθινή γνώση (η πνευματική αυτή γνώση) του Θεού κτίζεται μέσα μας αφού πρωτα αποδεχθούμε του Αγίους Πατέρες ως ποιμένας και διδασκάλους, και αφού συμμετέχουμε ενεργά και με ειλικρίνεια στην Εκκλησία και στα Μυστήρια της. Η απόκτηση της γνώσης αυτής είναι γνώρισμα του ανθρώπου ο οποίος ζει αληθινά την Χριστοκεντρική ζωή η οποία έχει ως κέντρο την ΥΠΑΚΟΗ στο θέλημα Του Θεού. ʼλλωστε κατά τους Αγίους Πατέρες, την μεγαλύτερη πίστη έχει αυτός που κάνει και την μεγαλύτερη υπακοή. Η Αγιοπατερική γνώση είναι το άλλο μέσο εκτός εκείνο της Αληθινής Πίστεως και Αγάπης προς Τον Θεό, η οποία μας αποκαλύπτει Τον Θεό αφού εννοήσουμε πρώτα ότι ο άνθρωπος είναι δημιουργημένος να ζει στην παρουσία Του Θεού και δημιουργού του. (Ιωάννη 17, 3), αύτη δε εστίν η αιώνιος ζωή, ίνα γινώσκωσι σε τον μόνον αληθινό Θεό και ον απέστειλες Ιησού Χριστό) Γι αυτό τον λόγο βλέπουμε πώς, ο νους λειτουργεί φυσιολογικά μόνον όταν λειτουργεί (ζει πνευματικά) Χριστοκεντρικά.
    Η Ορθόδοξη μας Πίστη δεν είναι ούτε φιλοσοφία ούτε φιλολογία. Είναι Αποκάλυψη Θεού και εχει αποκτηθεί απο τον άνθρωπο δια της προσωπικής του ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ και περιέχει πνευματικό περιεχόμενο όπως ακριβώς Πνεύμα είναι και ο Θεός – και εάν δεν το καταλάβουμε αυτό καλά δεν θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ποτέ ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ την ευλογημένη εκείνη για την ανθρωπότητα μέρα της ίδρυσης της Εκκλησίας από Τον Θεό (το Αγιο Πνεύμα) την ημέρα της ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ.
    Οι φιλόσοφοι οι επιστήμονες και οραματιστές και συγραφείς
    Κατά τους Αγίους Πατέρες οι οποίοι έχουν προσωπική ΕΜΠΕΙΡΙΑ του ακτιστου Φωτός (βλέπουν ακούν και παίρνουν Αποκάλυψη προσωπικώς από Τον ίδιο Τον Θεό), οι μεγάλοι φιλόσοφοι και οραματιστές του κόσμου τούτου «τελευταίοι κληθήσονται» και αυτό επιβεβαιώνουν οι Γραφές. “Πολλοί δε έσονται πρώτοι έσχατοι και έσχατοι πρώτοι στον ουρανό, (Ματθ. 19, 30), Η επίγεια εξυπνάδα, ή γνώση του υλικού κόσμου και της επιστήμης η οποία παραχωρείται στον έκαστο άνθρωπο ως δωρεά από Τον Θεό, δεν είναι δυνατό να συμβάλει εις την Αληθινή Γνώση την οποία χρειαζόμεθα ώστε να βλέπουμε και θα γνωρίζουμε τον Θεό εις τον μέλλοντα αιώνα. Αυτό σημαίνει ότι φυσιολογικά μετά θάνατο, οι άθεοι, ή αμέριμνοι, μεγάλοι επιστήμονες και φιλόσοφοι της γης από πρώτοι πολίτες,… τελευταίοι κληθήσονται.
    Ήθελα τελειώνοντας, να τονίσω ότι η Εκκλησία προβάλλει Τον Κύριο Ιησού Χριστό και κανένα άλλον. Είναι πολλοί οι άνθρωποι οι οποίοι περιφρονούν την Εκκλησία λόγω του βλέπουν μέσα εις αυτή άλλους συνανθρώπους μας τους οποίους δεν ανέχονται. Ο χώρος της Εκκλησίας είναι σαν την τάξη του σχολείου όπου ο κάθε μαθητής βαθμολογείται κατά την αξία του και όχι κατά τις αταξίες του τελευταίου μαθητή.
    Στην Εκκλησία τα πάντα είναι Θεία Χάρις, Πρέπει να ζητήσουμε από Τον Θεό την Χάρη του (την βοήθεια Του) για να μπορέσουμε να πρεσευχηθούμε, και πρέπει να ζητήσουμε ακόμα την Χάρη Του για να μπορέσουμε την Κυριακή να πάμε Εκκλησία. (από προσωπική εμπειρία) Τα πάντα είναι ο Κύριος Υμών Ιησούς Χριστός ο οποίος είπε (Ιωάννη Η στίχος 12) Εγώ ειμί το Φώς του κόσμου. Ο ακολουθών εμοί ου μή περιπατήσει εν τη σκοτεία αλλά έξει το φώς (την αλήθεια) της ζωής.
    Φιλικά Κωνσταντίνος,

  3. Καλημέρα Κωνσταντίνε,

    Δεν διαφωνούμε σε αυτά που γράφεις. Για αυτό και το άρθρο ‘Τα Ξωτικά της Ισλανδίας’ ανήκει στη σφαίρα του Μύθου και της Λαογραφίας και όχι στη πραγματικότητα.

    Ευχαριστούμε για τα σχόλια σου

  4. ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΑΡΘΡΟ!

  5. Αγαπητοί αδελφοί, χαίρετε.
    Εξαιρετικό το αφιέρωμά σας.
    Επιτρέψτε μου ένα συμπλήρωμα, γενικά για το θέμα, εδώ:
    http://o-nekros.blogspot.gr/2014/12/blog-post_92.html
    Σας ευχαριστώ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Heritage Imaging Manchester

Heritage Imaging at The John Rylands Library

Shaolingreece

Ομάδα μελέτης ιστορικών πολεμικών τεχνών

Αντέχουμε...

για την Ορθοδοξία και την Ελλάδα μας!

ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

ΘΡΑΚΗ

Μυθολογικά, Ἀρχαιολογικά, Ἱστορικὰ & Λαογραφικὰ γιὰ τὴν Θράκη.

A Reader's Guide to Orthodox Icons

Feeble words about powerful images

The History of Byzantium

A podcast telling the story of the Roman Empire from 476 AD to 1453

Χείλων

Βιβλιοθήκη Κλασσικών & Φυσικών Επιστημών

Hans Talhoffer

A Historical Martial Arts blog by Jens P. Kleinau

Photografia

A slice of life.

Forgotten Films

A look at the movies forgotten by time

mediaevalmusings

1,000 years of history in blog-sized bites.

Delving into History ® _ Periklis Deligiannis

Περικλής Δεληγιάννης - Ιστορικές Αναδιφήσεις®

Chelsea Pierce

museology and the arts

Cultural Life

Life, culture, travel, books, movies, linguistics...

Ακαδημία Ιστορικών Ευρωπαϊκών Πολεμικών Τεχνών

Εκπαίδευση στη χρήση αρχαίας, μεσαιωνικής και αναγεννησιακής σπαθασκίας, καθώς και εκπαίδευση στο μοντέρνο άθλημα της ξιφασκίας.

Αρέσει σε %d bloggers: